Skip to content Skip to footer

Egyedül nyaralni egy kamasszal

Eljött ez is. Először utaztam kettesben a kamasz lányommal külföldre nyaralni. Eddig valahogy ez sosem történt meg, (az sem, hogy kamasz lett volna) mindig volt mellettem másik felnőtt, az apja, a nagyszülők vagy jóbarátok. Nem volt bennem félelem, sem kétségbeesés, de éreztem, hogy ez a szitu most kicsit más, mint amit eddig megszoktunk.

Hová utazzunk?

Sokáig töprengtünk azon, vajon hová utazzunk. Mivel a lányom eltöltött az apjával majdnem két hetet az olasz tengerparton is, megegyeztünk, hogy csináljunk valami tök mást idén nyáron, mint a tengerparton punnyadás. Menjünk Londonba – hangzott a mondat -, hiszen egy csomó mindent nem láttunk tavaly! Ez igaz is volt, hamar belementem, tehát London lett az úticél, a lányom egyik kedvenc városa. A csak városnézést kevésnek éreztem, ezért kiegészítettük öt nap Brightonnal, hogy mégis legyen benne vízpart, arra nekem is szükségem van.

Augusztusban utaztunk, azt olvastam, Brightonban akkor a legjobb az idő, na persze ez a jó, nem az a jó, mint a mediterrán vidékeken. Tudtuk, hogy nem kánikulába megyünk, de még így is előfordult, hogy az óriási szélben annyira fáztunk, hogy behisztiztünk. Na jó, igazából csak én hiszitiztem. De vissza Londonhoz!

Londonban kezdtünk tehát, négy teljes napot töltöttünk városnézéssel. Ebben benne volt a Tower Bridge üveghídja, a London Eye, a Sohoban barangolás, Picadillyn sétálgatás, múzeumozás (Tate Gallery többek közt), Millenium Bridge, Hyde parkban heverészés… Nem akarom ennél jobban részletezni, mert London az egyik leglátogatottabb város Európában, mindenki ismeri. Volt látnivaló, amelyhez én ragaszkodtam, de volt olyan is, amit a lányom szeretett volna mindenféleképpen megnézni, például a Sherlock Holmes Múzeumot.

Az ötödik napon felszálltunk a vonatra és nagyjából egy óra alatt oda is értünk Brightonba. Egy teljesen másfajta világba csöppentünk. A szállásunk közel volt a pályaudvarhoz, ezt tudatosan választottam, hogy ne kelljen a bőrödjeinkkel sokat bajlódni. Amíg elkészítették a szobánkat, lesétáltunk a partra, ahol ugyan erősen fújt a szél, de szépen sütött a nap. Hirtelen mérhetetlen nyugalom szállt meg a látvány hatására, elnyújtóztam a meleg kavicsokon és azzal a lendülettel el is aludtam. Hiába, a városnézés eléggé fárasztó dolog.

Hogy milyen is Brighton? Olyan hely, ahol mindent el tudtam engedni. Nem jutottak eszembe az otthoni dolgok, a vállalkozásommal kapcsolatos ügyek, csak azzal foglalkoztam, hogy jelen legyek minden pillanatban. A város beszippantott és én hagytam magam lelassulni. Annyira pihentető és feltöltő volt ez a pár nap, már rég nem éreztem ennyire nyugodtnak magam. Gondolom, ebben nagy szerepe van a tengernek is, és annak, hogy most nem egy zsúfolt tengerparton voltunk kánikulában, ahol ezerrel süt a nap és pár óránál többet nem is lehet a parton lenni. Ez most valahogy sokkal nyugisabb volt, át tudtam magam adni a pillanatnak.

Reggelente sokáig aludtunk, aztán beültünk egy helyi kis kávézóba reggelizni a North Lane városrészben, kedvencünk a Black Mocha lett, ne hagyjátok ki, ha ott jártok. Komótosan elfogyasztottuk a reggelit, közben néztük az utcai forgatagot és megbeszéltük, hogy aznap mihez lenne kedvünk. A lányom itt ivott először chai lattét, azóta is a rabja.

Reggeli után elindultunk felfedezni a várost, benéztünk a helyi kis üzletekbe, apránként lassan fedeztük fel a várost. A North Lane cuki boltjait nem lehet megunni. A gyereket hol a képregénybolt nyelte be, hol a vintage ruhák bűvöletétől nem tudott szabadulni. 501-es levi’s a nyolcvanas évekből megvan? Engem inkább a csodaszép egyedi tervezésű papíráruk boltja és a design cuccokat áruló lakberendezési üzlet érdekelt. De pár lépésre ott volt a biobolt is, ahol mindketten elvesztünk. Innen átsétáltunk a The Lanes városrészbe, ezen keresztül jutottunk le a partra. Ennyi ékszerboltot egymás hegyén-hátán ritkán látni, plusz kézműves csokiboltok, helyes éttermek és pubok is vannak itt a szűk, autentikus utcácskákon. Tulajdonképpen ez az óvárosi rész. Amikor ezen átértünk, elénk tárult a végtelen hosszú part. A szél minden nap fújt, jó esetben nem tépte le a fejünket, de olyan is volt, hogy a szél miatt nem tudtunk ottmaradni. A vízbe nem merészkedtünk be, ahhoz túl hideg volt, de már önmagában a víz látványa, a napsütés és a sós levegő illata is tölti a lelket, legalábbis az enyémet. Amikor megéheztünk, visszasétáltunk és bedobtunk egy falafelt vagy egy pizzát, aztán megint kávé és ücsörgés. Szerencsém van a lányommal, mert ő nagyon bírja az ilyen lelassulásokat és a hosszú beszélgetéseket. Persze mindig igyekeztem az ő kedvére is tenni, szóval volt, hogy a fagyizó teraszán üldögéltünk. Igazából az volt a jó az egészben, hogy tökéletes ellentéte volt a londoni városnéző túránknak, amit előre megterveztünk pontos időbeosztással és tartottuk is hozzá magunkat.

10 látnivaló Brightonban:

• North Lane városrész (csupán pár utca), itt található a The Prince Albert Pub, amelynek az oldalára halott rocksztárok képeit festették és ennek a falán látható Banksy csókolózó rendőröket ábrázoló műve is
  • The Lanes (óváros) helyes kis utcácskákkal
  • Royal Pavilion, a brit uralkodói család rezidenciája
  • British Airways i360 kilátótorony
  • Brighton Beach
  • Palace Pier, ez egy nagyméretű vidámparkot magában foglaló moló, egy csomó játékgéppel ami fedett helyen van és a klasszik vidámparki micsodákkal, amelyekre fel lehet ülni, ezek a moló végében vannak a szabad ég alatt, bár nem hiszem, hogy miközben szabadesésben vagyunk, épp a kilátásban gyönyörködünk
  • Sea Life Center, amely a tengeri állatok védelmével és túlélésével foglalkozó nagyméretű akvárium, felnőtt fejjel is élvezhető
  • West Pier leégett fém csontváza a tengerben, amely mára már ikonikussá vált
  • Brighton Marina
  • Cuki utcák, színes ajtók

Néhány gondolatot szeretnék még megosztani az utazásunkkal és a tapasztalásommal kapcsolatban. Tudatosítanom kellett magamban az első döntési helyzetnél, hogy a felelősség egyedül az enyém. Én vagyok a felnőtt, nem várhatom el a lányomtól, hogy segítsen dönteni, akkor sem, ha nekem ez könnyebbség lenne, hiszen eddig megszoktam, hogy nem egyedül kellett a helyzetekkel megbírkóznom külföldön. Ez sokszor nehéz volt, de a végére belejöttem. Teljesen másképp működtünk, mint ahogy itthon megszoktuk és ez a más nem volt rosszabb vagy jobb, csak más. Tanultunk egymásról egy csomó mindent, amely szerintem nagyon hasznos tapasztalás és ezáltal sokkal közelebb kerültünk egymáshoz. Nem beszélve róla, hogy azóta is felemlegetünk egy-két dolgot, vicces mondatot, amely ott történt velünk. Javaslom, hogy utazzatok kettesben a gyereketekkel (ha több van, akkor külön-külön), függetlenül attól, hogy egyedül nevelitek vagy családban. Nagyon klassz élmény lesz!

És végül íme egy lista azokról a dolgokról, amelyekre mindketten sokáig emlékezni fogunk:

• Street food hamburgert enni a Tower Bridge lábánál
  • Végigsétálni a Portobello Roadon és megvenni a legvagányabb napszemüveget
  • Felmászni a Tower Bridge-re és nézni az üvegpadlón keresztül a híd és a Temze forgalmát
  • Megnézni egy olyan ember múzeumát és használati tárgyait, pl. kézzel írott levelét, aki sohasem létezett, majd erről hosszasan elmélkedni (Sherlock Holmes)
  • A Hyde parkban heverészni
  • A Borough Marketen epret enni
  • Találkozni egy baráttal és együtt vacsorázni egy vegán étteremben a Sohoban
  • Elaludni a brightoni tengerparton a kavicsokon heverve
  • Avokádós pirítóst reggelizni és chai lattét inni a legcukibb kávézóban minden reggel
  • Olvasni a tengerparton, miközben besózza a hajunkat a szél
  • Látni a másság valódi elfogadását és erről beszélgetni
  • Elveszni a sok cuki vintage boltban és felpróbálni a bohókás ruhákat, de nem vásárolni
  • Minden este közösen naplót írni
  • A repülőn egymás kezét fogni fel- és leszálláskor

Ezek a pillanatok örökre a mieink maradnak, nem veheti el tőlünk senki. Mert a közös élmények és a meghitt kapcsolódás építik az önbizalmat, még kamasz korban is. Nem a legújabb iPhone.

A fotók a szerző tulajdonában vannak.

———-

Kövess minket Facebookon és Instagramon!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülj legfrisebb tartalmainkról!